Duševní pohoda

Rychlé tipy, které Vám pomohou pozdvihnout náladu

Hýbejte se

pohyb

Hýbejte se

Myšlenka na cvičení nemusí být vždy přitažlivá a můžete se obávat, že cvičení by mohlo Vaše příznaky zhoršit. Cvičení je však jednou
z nejlepších věcí, které můžete dělat, abyste zmírnil/a příznaky své nemoci a zlepšil/a svoji duševní pohodu. Jste-li schopni cvičit, proč nevyzkoušet přidat do svého dne o něco víc pohybu? Snažte se každý den věnovat nějaké fyzické aktivitě, ať už je to krátká procházka nebo kurz jógy – každý, třeba i krátkodobý pohyb Vám pomůže.

Dobře spěte

Revmatická onemocnění mohou zhoršovat kvalitu spánku. Může to být způsobeno bolestí nebo obavami o svůj stav. Nedostatek spánku může skutečně bolest zhoršit, takže se budete cítit ještě hůř. Snažte se dodržovat spánkový režim, choďte spát pravidelně ve stejný čas. Vypněte mobilní telefon, počítač a televizi. V místnosti, kde spíte, by měla být spíše nižší teplota. Pokud tato opatření nefungují, požádejte o radu svého praktického lékaře.

Choďte ven

Když půjdete na krátkou procházku, pomůže Vám to zbavit se starostí. Pohyb venku je přímo zázračný způsob, jak si zlepšit náladu.

Meditujte

Chcete-li snížit stres a podpořit svůj vnitřní klid, který Vám pomůže zvládnout bolest, vyzkoušejte meditaci! Meditace může být výborným relaxačním prostředkem. Na internetu je množství návodů na meditaci, ale můžete požádat o radu svého praktického lékaře nebo zdravotní sestru.

Buďte v kontaktu s okolím

Je důležité zůstávat v kontaktu se svými přáteli, rodinou a komunitou. Některé dny to může být těžké, máte-li bolesti a možná se necítíte společensky. Ale kontakt s dalšími lidmi může zvýšit Vaše emoční zdraví a pohodu.

Požádejte o pomoc

Jednou z nejtěžších věcí může být požádat o pomoc. Pokud však máte problémy se spaním a nemohli jste víc dní usnout, je skutečně důležité si o tom s někým promluvit. Existují různé možnosti pomoci, proto se obraťte na svého praktického lékaře nebo zdravotní sestru.


CZ-N-DA-RH-2100014 - Datum přípravy: listopad 2021